Sunday, September 18, 2022

Tribal Health and Climate Planning Meeting 9/22



 

CA Climate Action Team - Public Health Workgroup


 

Woman and child at computer


Tribal Health and Climate Planning

 

Please join us Thursday, September 22, 2022 from 1:00 to 3:00 PM PT for a virtual meeting of the Public Health Workgroup of the California Climate Action Team (CAT-PHWG).

 

This meeting will focus on the experiences of Tribal nations as they work to promote and protect health and environment in a changing climate. Presenters will address lessons learned from the COVID-19 pandemic response and recovery, as well as what local and State agencies can to do to collaborate with and support Tribes as they work to overcome barriers and access resources to safeguard their communities' health through climate planning and action.


DATE: Thursday, September 22, 2022
TIME: 1:00 – 3:00 PM PT

LOCATION: Virtual Meeting (Register below)

 Registration

https://cdph-ca-gov.zoom.us/meeting/register/tZYof-2urTIoEtAEjvrFWGwynW_ngBB2zmoL#msdynttrid=i61DzIQN4rDikJCzzu17wLIu3wB1LjZKGPd36m-BtT


*American Sign Language (ASL) and simultaneous Spanish interpretation will be provided.
 

=======================================================================


 

Salud tribal y planificación climática 

 

Lo invitamos a una reunión virtual del Grupo de trabajo de salud pública del Equipo de acción climática de California (CAT-PHWG) el jueves, 22 de septiembre de 2022 desde la 1:00 p. m. hasta las 3:00 p. m. (hora del Pacífico).

 

La reunión se centrará en las experiencias de los pueblos tribales en su labor de promoción y protección de la salud y el medioambiente en un contexto de cambio climático. Los presentadores hablarán sobre lo que aprendieron de su reacción y su recuperación ante la pandemia de la COVID-19, y sobre las medidas que las agencias locales y estatales pueden adoptar para colaborar con las tribus y apoyar sus esfuerzos para superar los obstáculos y acceder a los recursos que les permitan preservar la salud de sus comunidades a través de la planificación y la acción en materia de cambio climático.
 

FECHA: Jueves, 22 de septiembre de 2022
HORA: 1:00 p. m. - 3:00 p. m. (hora del Pacífico)
UBICACIÓN: Reunión virtual (regístrese a continuación)

 Registration 

https://cdph-ca-gov.zoom.us/meeting/register/tZYof-2urTIoEtAEjvrFWGwynW_ngBB2zmoL#msdynttrid=1SwYWLGG-RbO_SB9JUYCU9SzZnOOrjhTkcma95JM80k 




No comments:

Post a Comment

RECOMMENDED READING LIST

Search This Blog

ARCHIVE List 2011 - Present